برنده شدن در لاتاری

پس از برنده شدن در لاتاری، و رویت نامه قبولی و کیس نامبر، باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل فرم‌های مهاجرت برندگان و اعضای خانواده اقدام کرده و پس از تکمیل و امضا به مرکز کنسولگری ایالات متحده در ایالت کنتاکی (KCC) ارسال کنید.

این فرم‌ها دربردارنده هویت فرد شرکت کننده و همراهان قانونی ایشان در لاتاری است. پس از ارسال فرم ها به KCC، باید منتظر اعلام زمان مصاحبه از طریق ایمیلی باشید که به آدرس ایمیل‌تان ارسال می‌شود. در این حین باید مدارک خود را آماده کرده و ترجمه رسمی کنید.

این مدارک شامل ترجمه شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، گواهی سابقه شغلی، مستندات مالی و… است. همچنین باید مدارک پزشکی و واکسیناسیون‌های خواسته شده را تهیه کرده در زمان مقتضی ارسال کند. معمولا زمان دعوت به مصاحبه بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از اعلام نتایج است.

مصاحبه ها در نزدیک‌ترین سفارت ایالات متحده به محل اقامت‌تان انجام می‌شود. دریافت ویزا پس از مصاحبه به شرایط مختلف، بستگی دارد. در صورت تایید مدارک‌تان، یک ویزای ۶ ماهه به شما اعطا می‌شود که طی آن می‌توانید به آمریکا سفر کنید. معمولا ۱۵ روز بعد از اولین ورودتان به آمریکا و طی یک سری مراحل قانونی، گرین کارت دائمی به نام شما و اعضای خانواده‌تان صادر می‌شود.

برندگان چگونه انتخاب می شوند؟

در مرکز کنسولی کنتاکی، تمامی درخواست های دریافت شده از هر منطقه به صورت مجزا شماره بندی می شود. پس از پایان مهلت نام نویسی، یک کامپیوتر درخواست ها را به صورت تصادفی از بین تمامی درخواست های دریافت شده در هر منطقه جغرافیایی انتخاب می کند. در هر منطقه، اولین درخواستی که به صورت تصادفی انتخاب می شود، اولین مورد ثبت شده و دومین درخواست انتخاب شده به صورت تصادفی، دومین مورد ثبت شده خواهد بود و این روند تا انتها ادامه خواهد یافت. تمامی درخواست های دریافت شده طی مهلت نام نویسی دارای شانسی برابر برای انتخاب در هر منطقه می باشند. هنگامی که یک درخواست انتخاب می شود، مرکز کنسولی کنتاکی یک نامه ابلاغیه را برای متقاضی می فرستد که حاوی دستورالعمل های لازم برای درخواست روادید است. مرکز کنسولی کنتاکی پیگیری این موارد را تا زمانی که انتخاب شدگان برای دریافت روادید دستورالعمل های لازم برای حضور در یک کنسولگری آمریکا به منظور انجام مصاحبه روادید را دریافت نمایند و یا انتخاب شدگانی که در داخل آمریکا هستند برای تغییر وضعیت خود به یکی از دفاتر داخلی USCIS مراجعه کنند، ادامه می دهد.

تاریخچه ثبت نام لاتاری

برنامه ویزای دایورسیتی از سال 1994 ، 3مرتبه در فوریه، یکبار در نوامبر و چندین بار در اکتبر اجرا شده. موسسه مسئول این پروژه در 2000 تغییر کرد. مرکز قبلی منصوب ملی ویزا در پورتس موث این وظیفه را به مرکز کنسولی کنتاکی منتقل کرد که از آن پس کلیه امور مربوط به اپلیکیشن های این نوع ویزا را مسئول بوده است. در سال اول این امکان وجود داشت که هر شخصی چندین بار ثبت نام داشته باشد. که این مسئله مشکلاتی برای این سازمان در بر داشت و البته در صورت ثبت نام شاید 1000 مرتبه توسط یک فرد امکان برنده شدن نزدیک به 100% میرسید. اما پس از آن جلوی این امر گرفته شد و هرکس در هر سال مجوز فقط یک ثبت نام را داشت.

افراد خانواده مجاز ثبت نام در لاتاری

افراد مجرد بالای ۱۸ سال می‌توانند به تنهایی در لاتاری شرکت کنند. افراد متاهل می‌توانند با همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال خود در لاتاری شرکت کنند.

افراد متاهل، می‌توانند دو بار در لاتاری شرکت کنند. به این صورت که یک فرم یک بار برای آقا پر شود و اطلاعات خانم در آن گنجانده شود و یک بار خانم فرم را پر کند و اطلاعات آقا را در فرم خود بگنجاند. این کار کاملا قانونی است و می‌تواند شانس افراد متاهل را دو برابر کند.

افراد مجرد بین ۱۸ تا ۲۱ سال می‌توانند هم به صورت انفرادی ثبت نام کنند و هم به همراه والدین خود. بدین ترتیب ۳ بار در لاتاری شرکت کرده‌اند و این امر شانس برنده شدن‌شان را بیشتر می‌کند و در صورت برنده شدن هر یک از والدین، می‌توانند به همراه آنها مهاجرت کنند.

یک فرد در صورت برنده شدن، فقط می‌تواند همراهان مجاز خود را که نام آن‌ها را در زمان ثبت نام در لاتاری در فرم قید کرده، با خود به آمریکا ببرد.

شانس برنده شدن در لاتاری

با این وجود همچنان شانس بالایی برای برنده شدن در لاتاری گرین کارت وجود دارد. پس از الکترونیکی شدن پروسه ثبت نام لاتاری گرین کارت در سال 2003 تعداد ثبت نام ها از 13 میلیون به 6 میلیون در سال رسید. به نظر میرسد رویه های جدید این سازمان شانس کسانی که برای سال 2018 و پس از آن را ثبت نام میکنند را بالا میبرد. در لاتاری 2017 که در سال 2016 اعلام نتیجه شد، از بین هر 150 متقاضی، یک نفر ویزا دریافت کرد.

مدرک تحصیلی لاتاری گرین کارت

شرط تحصیل که یکی از مهمترین شرایط برای شرکت در لاتاری گرین کارت یا همان ثبت نام لاتاری است بر خلاف اطلاعات عموم مردم کمی پیچیدگی دارد و آن پیچیدگی اینجا مطرح میشود که در هنگام ثبت نام گزینه دیپلم در فرم تقاضا وجود ندارد. نکته مهم اینجاست که فرم های تقاضای ویزای در هر کشوری بر اساس قوانین همان کشور تهیه میشوند و انتظار میرود که بر اساس قوانین همان کشور نیز تکمیل شوند.

کشور محل تولد برای ثبت نام

این مقاله فقط مناسب افراد ایرانی است که خارج از ایران متولد شده اند و در صورتی که شما ایرانی عزیز، پدر و مادر ایرانی دارید و داخل کشور متولد شدید نیاز به مطالعه این محتوا نخواهید داشد.

خبر مهم لاتاری 2016

با توجه به نزدیک شدن به تاریخ ۳۰ سپتامبر و پایان پروسه برندگان لاتاری ۲۰۱۶ نکاتی را بایستی از این رسانه بیان کنیم.

۱- ضمن تبریک به دوستانی که ویزای خود را دریافت کردند ، به مدت اعتبار ویزا دقت کنید. در صورتی که تا پایان اعتبار ویزای مهاجرتی خود به خاک آمریکا وارد نشوید بهیچ عنوان امکان صدور ویزای مجدد وجود ندارد.

۲- اگر مراحل اداری پرونده شما تکمیل شده است هرچه سریعتر پاسپورت خود را به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت برسانید چون بعد از ۳۰ سپتامبر به هیچ عنوان امکان صدور ویزا وجود ندارد.

۳- اگر هنوز مراحل اداری پرونده شما تکمیل نشده است توصیه می کنم پاسپورت خود را تحویل سفارت دهید تا اگر در دقایق پایانی مراحل اداری پرونده شما تکمیل شد ، سفارت بتواند سریعا ویزای شما را صادر کند.

۴- اگر مراحل اداری پرونده شما تا ۳۰ سپتامبر تکمیل نشد و متاسفانه موفق به اخذ ویزا نشدید تقاضا می کنیم بهیچ عنوان برای سفارت مزاحمتی ایجاد نکنید تا مشکلی برای شما و دیگر دوستان در سال های آینده ایجاد نشود.

الزامات ثبت نام لاتاری ۲۰۱۸

فقط دو شرط برای ثبت نام لاتاری وجود دارد. اول اینکه شما متولد کشور های مجاز باشید که ایران یک کشور مجاز برای ثبت نام است و دوم آنکه حداقل دیپلم داشته باشید و اگر دیپلم ندارید دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته داشته باشید که آن شغل در لیست مشاغل اداره کار ایالات متحده در لیست JOB ZONE 4 و البته با امتیاز SVP 7 باشد. مانند طراحی گرافیک، طراحی وبسایت، مدیریت صنعتی یک کارخانه یا کارگاه و …

ثبت نام اشتباه لاتاری وارد قرعه کشی نخواهد شد

لازم است بدانید هر ساله بیش از 50 درصد از ثبت نام های لاتاری قبل از ورود به قرعه کشی از لیست اپلیکیشن های مجاز حذف میشوند که علت این امر اشتباه در ثبت نام است. ضمنا اگر پس از برنده شدن هم در سفارت اشتباهی در ثبت نام لاتاری اتفاق افتاده باشد که در مصاحبه مشخص شود، آن تقاضا رد خواهد شد و به ویزا نخواهد رسید. پس برای ثبت نام لاتاری به کافی نت ها و اشخاص کم اطلاع مراجعه نکنید. هرساله بیش از ۷۰۰ کیس برنده به ما مراجعه میکنند که به علت ثبت نام اشتباه از اخذ ویزا باز مانده اند.