برنده شدن در لاتاری

پس از برنده شدن در لاتاری، و رویت نامه قبولی و کیس نامبر، باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل فرم‌های مهاجرت برندگان و اعضای خانواده اقدام کرده و پس از تکمیل و امضا به مرکز کنسولگری ایالات متحده در ایالت کنتاکی (KCC) ارسال کنید.

این فرم‌ها دربردارنده هویت فرد شرکت کننده و همراهان قانونی ایشان در لاتاری است. پس از ارسال فرم ها به KCC، باید منتظر اعلام زمان مصاحبه از طریق ایمیلی باشید که به آدرس ایمیل‌تان ارسال می‌شود. در این حین باید مدارک خود را آماده کرده و ترجمه رسمی کنید.

این مدارک شامل ترجمه شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، گواهی سابقه شغلی، مستندات مالی و… است. همچنین باید مدارک پزشکی و واکسیناسیون‌های خواسته شده را تهیه کرده در زمان مقتضی ارسال کند. معمولا زمان دعوت به مصاحبه بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از اعلام نتایج است.

مصاحبه ها در نزدیک‌ترین سفارت ایالات متحده به محل اقامت‌تان انجام می‌شود. دریافت ویزا پس از مصاحبه به شرایط مختلف، بستگی دارد. در صورت تایید مدارک‌تان، یک ویزای ۶ ماهه به شما اعطا می‌شود که طی آن می‌توانید به آمریکا سفر کنید. معمولا ۱۵ روز بعد از اولین ورودتان به آمریکا و طی یک سری مراحل قانونی، گرین کارت دائمی به نام شما و اعضای خانواده‌تان صادر می‌شود.