دانشگاه های برتر در جذب دانشجویان بین المللی

حدود 600,000 دانشجوی بین المللی در موسسات عالی آمریکا ثبت نام شده اند . آنها از پراکندگی زیادی برخوردار هستند. (156 مجتمع دانشگاهی آمریکایی میزبان بیش از 1000 دانشجوی خارجی هستند). اما در بعضی از دانشگاهها بیش از 20 درصد جمعیت دانشجویان را تشکیل میدهند (کالیفرنیای جنوبی 21.3 درصد، دانشگاه کلمبیا 24.3 درصد، دانشگاه هاروارد 22.5 درصد و دانشگاه استانفورد 23.9 درصد).

تعداد دانشجویان خارجی در کالیفرنیا از همه بیشتر می باشد (77,987 نفر). پس از آن نیویورک (65,884 نفر) در رتبه بعدی قرار دارد.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(USC)

محل اصلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در منطقه مرکزی لس آنجلس می باشد. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که یکی از بزرگترین مراکز دانشگاهی- تحقیقاتی خصوصی پیشرو در جهان است بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را در مقایسه با هر دانشگاه آمریکایی دیگری را با7,115 نفر، که یکی از بالاترین درصدهای دانشجویان خارجی در مقایسه با جمعیت کل دانشجویان است (21.3 درصد)، به خود اختصاص داده است. ورزش در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی از محبوبیت برخوردار است. این دانشگاه توانست جام رز را در اول ژانویه 2008 بدست آورد، که این مسئله تا حدی مدیون امتیاز بدست آمده توسط مدافع آنها چاونسی واشنگتن می باشد.

دانشگاه کلمبیا

این دانشگاه که یکی از اعضاء آیوی لیگ معروف می باشد در سال 1754 درشهر نیویورک تاسیس شد که پنجمین موسسه آموزشی عالی از نظر قدمت در ایالات متحده بحساب می آید. دانشجویان خارجی یک چهارم کل جمعیت را در این دانشگاه تشکیل میدهند. بیش از 40 درصد ثبت نامی های خارجی مونث، 12 درصد متاهل و همراه با همسر بوده و 28 درصد از بورسیه کامل یا نسبی یا از حمایت دانشگاه برخوردار هستند.

دانشگاه نیویورک (NYU)

دانشگاه نیویورک بیش از 400,000 دانشجو دارد (شامل 6,000 نفر دانشجوی خارجی) که در 14 دانشکده و بخش ، 5 مرکز در منهتن و بیش از 25 کشور در سر تا سر دنیا در حال تحصیل هستند. مرکز دانشگاه نیویورک ، حیاط میدان واشنگتن است که در قلب دهکده گرینویج (محله ای تاریخی که نسلهای متمادی نویسندگان، نوازندگان، هنرمندان و روشنفکران را به خود جذب کرده است) واقع شده است.

دانشگاه ایلینوی در اوربانا – شمپین

یکی از چندین دانشگاهی که در پی طرح آموزش نظامی، که بوسیله رئیس جمهور آمریکا آبراهام لینکلن در سال 1862 امضاء شد، بوجود آمد، این دانشگاه است. دانشگاه ایلینوی در شهر های دو قلوی شمپین و اوربانا ( که مجموعاً جمعیتی 180,000 نفری دارند) در قسمت شرق و وسط ایلینوی در 225 کیلومتری شیکاگو قرار دارد. حیاط آن بهترین محل برای استفاده معلولان در ایالات متحده نام گرفته است.

دانشگاه پوردو

پوردو بیش از 38,000 دانشجو در محل اصلی خود در لافایت غربی درایندیانا دارد که 5,815 نفر از آنها دانشجویان خارجی هستند. برنامه های آن در زمینه مهندسی، مدیریت، شیمی، دارو سازی و طراحی از جمله بهترین برنامه های آمریکا هستند. بعنوان بخشی از فستیوال سالانه بهاره تفریحی پوردو، بخش ریشه شناسی پشتیبانی مالی جام حشرات را بر عهده می گیرد که شامل جیرجیرک بازی، باغ وحش مخصوص حیوانات و غذاهای تهیه شده از حشرات می باشد.

دانشگاه میشیگان

دانشگاه میشیگان در آن آربر یکی از برجسته ترین موسسات دولتی در سطح جهان بشمار میرود. برنامه های این دانشگاه همیشه در میان بهترین ها هستند و طبق یک تحقیق مورد اعتماد که اخیرا انجام شده است، دوره های مدیریت این دانشگاه را بعنوان بهترین در کل کشور معرفی می نماید. جمعیت دانشجویان آن در تمامی سطوح حدودا 40,000 نفر است که شامل 5,000 دانشجوی خارجی می باشد.

دانشگاه تکزاس در آستن

دانشگاه تکزاس در آستن یکی از برجسته ترین دانشگاههای دولتی کشور آمریکااست. در آخرین تحقیق صورت گرفته توسط شورای تحقیقات ملی، 7 دوره از دوره های دکترای این دانشگاه در بین 10 دوره برتر کشور و 22 گروه آن در بین 25 گروه برتر قرار داشت. این دانشگاه موزه ای 83.5 میلیون دلاری را در زمینه هنر در سال 2006 برای جا دادن مجموعه هایش افتتاح نمود که آثار مشهوری همچون مجسمه برنزی “اسب های وحشی کمند دار” اثر سولون بورگلم در سال 1898 ، نقاشیهای رنگ روغن فدریک رمینگتن و فرانک تنی جانسون را در خود جای داده است.

دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس(UCLA)

دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس یکی از دانشگاههای پیشرو در تحقیقات دانشگاهی در سطح دنیا بشمار میرود. این دانشگاه که در وست وود ویلچ در لس آنجلس واقع شده است، حدود 8 کیلومتر تا اقیانوس آرام فاصله دارد و دارای 174 ساختمان در زمینی به مساحت 170 هکتار می باشد. این دانشگاه که در سال 1919 تاسیس شده است در حال حاضر دارای 25,432 دانشجو، 11,179 فارغ التحصیل و 359,268 فارغ التحصیل قدیمی است که در قید حیات هستند. این دانشگاه که یکی از وزنه های همیشگی در بسکتبال بشمار میرود، بزرگانی همچون لوالسینودور (کریم عبدالجبار) ، بیل والتون و آرن آفالورا در تیم خود داشته است.

دانشگاه بوستون

این دانشگاه از زمان افتتاحش در سال 1869 بدون توجه به جنسیت، نژاد و مذهب به پذیرش دانشجو اقدام کرده است. مارتین لوترکینگ جونیور مدرک دکترای خود را از این دانشگاه در سال 1955 دریافت نمود. ازجمله فارغ التحصیلان قابل ذکر دیگر این دانشگاه می توان به اولین زنی که دکترا گرفت، اولین زنی که به وکالت در ماساچوست رسید، اولین سرخپوستی که دکترای پزشکی دریافت نمود و اولین روانپزشک سیاهپوست اشاره کرد.

دانشگاه پنسیلوانیا

از 23,980 دانشجوی دانشگاه پنسیلوانیا 9,653 نفر دانشجوی فارغ التحصیل یا دانشجوی حرفه ای هستند. این دانشگاه که محصول اندیشه های بنجامین فرانکلین بود اولین دانشگاهی بود که بجای آموزش راهبان به موارد درسی مدرن و آزاد اندیش تکیه داشت.

دانشگاه ایالتی اوهایو (OSU)

دانشگاه ایالتی اوهایو از جمله دانشگاههایی است که بدلیل طرح آموزش نظامی بوجود آمدند، طرحی که در سال 1982 توسط آبراهام لینکلن به امضاء رسید. این مصوبه باعث انقلابی در ایالات متحده از لحاظ آموزش عالی شد زیرا دستیابی همه فارغ التحصیلان دبیرستان به مدرک دانشگاهی را ممکن می کرد.

دانشگاه سانی در بوفالو (UB)

این دانشگاه که بزرگترین و جامع ترین دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY) پذیرای بیش از 4,000 دانشجوی خارجی در جمعیت دانشجویی 28,000 نفری خود است. دانشگاه بوفالو مراکز تحقیقاتی دارد که از رشته انفرماتیک زیستی تا امنیت داخلی را تحت پوشش دارند. این دانشگاه همچنین به عنوان نمونه ورزشی ملی در زمینه تنوع نژادی بشمار میرود زیرا تیم فوتبال این دانشگاه اولین تیم از یک دانشگاه بزرگ است که مسئولیت در سه پست مهم را به سیاهپوستان واگذار می کند.

دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU)

سالن یادبود گردی گمج که یکی از آخرین بناهایی است که طراح معروف فرانک لوید رایت قبل از مرگش در سال 1959 طراحی کرد، بعنوان مرکز اجرای هنری در دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) در تمپ ایالت آریزونا مورد استفاده قرار می گیرد. این دانشگاه بیش از 4,000 دانشجوی خارجی دارد. بعلاوه این دانشگاه بیشترین تعداد ثبت نام در سطح ملی در یک محوطه را دارا می باشد که معادل 51,481 دانشجو می باشد. حدود 8,000 تن از دانشجویان دانشگاه ایالتی آریزونا، اهل آمریکای جنوبی هستند.

دانشگاه ایندیانا

لیندزی مانک پس از برنده شدن گروه دختران (کاپا دلتا در سابقه دوچرخه سواری 500 متر در سال 2007 در استادیوم بیل آرمسترانگ دربلو مینگتون ایندیانا، با بلند کردن دستهایش پیروزی را جشن می گیرد. مجله ورزشی ایلوسترتید بلومینگتون را در مقام ششم دانشکده ها در نظر ورزشی قرار میدهد و برنامه های تفریحی دانشگاه ایندیانا را یکی از بهترین برنامه ها در کشور می خواند. ایندیانا همچنین برنامه های دانشگاهی جالب توجه ای دارد که به 39,000 نفر دانشجوی خود (که شامل 4,000 دانشجوی خارجی است) ارائه می نماید.